CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

LINTASAN LAHZATAN

KepadaNya Aku Kembali

Zikrullah


Mari berzikir bersama-sama mengikut alunannya..

Semoga kalimah ALLAH bisa menggegarkan dan memusnahkan keegoan dan kekerasan hati ini.
BACAlah setiap kalimah demi kalimah agar mata turut menjadi saksi zikir ini.




الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله الله الله الله الله
يـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله الله الله
يِِِِـــــ
الله

الله الله الله الله الله
يـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله



Monday, September 28, 2009

Yang Dicari



Dah lama ana cari buku-buku akaun ana..sejak kepulangan dari rehlah ilmi di Yaman dan Mesir, tak terbawa lagi buku-buku itu ke bank untuk update..Akibat asyik terlupa, akhirnya, buku-buku tu pun hilang entah ke mana..


Jenuh selongkar merata..tapi tak juga berjumpa. Banyak kali juga cari..sejak akhir bulan febuari sehinggalah september ni..hmm..lebih kurang 7 bulan gak.

Akhirnya ana malas dah nak cari. Biarlah secara kebetulan. Selalunya,benda yang dicari ni susah nak ditemui. Tapi, kalau tak cari, ada pula di depan mata.

----------------------

Esok Raya!

Terkenang ana satu persatu insan-insan yang ana sayangi..yang telah dijemput Ilahi. Paling terkesan, ana masih mengingati tok guru ana iaitu almarhum Prof. Halim yang telah pergi sebelum menjengah Ramadhan kali ini. Acapkali ana ingin mengamati hadiah pemberian beliau yang dititipkan sebelum ana berangkat pergi ke Yaman pada tahun lepas. Hadiah penghargaannya kerana ana menjadi tutor bagi subjek pengajaran beliau..katanya, beliau selesa dan suka ana dapat join bersama membimbing kelas-kelas beliau.


Ana takut nanti akan terasa sedih lagi jika ana melihat dompet itu. Nanti melarat sampai esok hari. Namun, ana ambil juga dompet itu pada hari ini yang tersusun kemas di dalam laci almari. Setelah diamati luarannya, ana terus membuka dompet itu.

Hmm..bukan katak yang lompat. Tapi, ana terkejut apabila mendapati isi dompet tersebut. Buku-buku akaun ana yang dicari selama ini terselit dalam dompet tersebut. Rupa-rupanya, ia 'menjaga' mereka selama ini.




Fikiran ana terus melayang seketika itu sehinggalah kini. Bukanlah memikirkan sangat pada buku-buku itu. Tetapi kepada tok guru ana. Saat beliau telah berlalu, giliran ana bagaimana?..Terkenang juga ana pada amanat beliau yang belum ana sempurnakan. Agak berat tugasan ini. Semoga Allah S.W.T. memberi kekuatan, peluang, ruang, masa dan kekayaan untuk ana menjalankan rancangan mega yang tergendala hasil dari idea almarhum.


Cabaran Menaip