CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

LINTASAN LAHZATAN

KepadaNya Aku Kembali

Zikrullah


Mari berzikir bersama-sama mengikut alunannya..

Semoga kalimah ALLAH bisa menggegarkan dan memusnahkan keegoan dan kekerasan hati ini.
BACAlah setiap kalimah demi kalimah agar mata turut menjadi saksi zikir ini.




الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله الله الله الله الله
يـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله الله الله
يِِِِـــــ
الله

الله الله الله الله الله
يـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله

الله ... الله ... الله
يِِِِـــــ
الله



Tuesday, June 16, 2009

Wanita dan Cinta Tak Terbalas



Pasti ramai yang mengingati Nurul yang merupakan Ketua Muslimat Indonesia Al-Azhar, anak Pak Kiyai Pesantren. Juga Noura yang sanggup menfitnah insan yang dikasihinya gara-gara CINTA TAK TERBALAS. Semuanya kerana
Fahri, pemuda yang sukar dicari pada hari ini.

Banyak lagi kisah-kisah seumpama ini berlaku dari zaman Habil dan Qabil sehinggalah hari ini. Sedih, takut, resah, gelisah, sempit dada, kecewa, putus asa, rendah diri..dan banyak lagi. Apakah perasan ini perlu selama-lamanya digenangi wanita-wanita seperti ini? Aahh....berapa kotak tisu perlu dihabiskan lagi semata-mata makhluk pinjaman sebagaimana engkau juga. Tidaklah ada mereka, jika tiada yang menciptakannya. Begitu juga engkau wahai hamba yang mudah tersentuh hatinya. Damaikanlah jiwa, tenteramkan batinmu, sentiasa berlapang dada dan jauhi daripada sebarang ketakutan yang tidak perlu.

Jika kesedihan anda semakin menjadi-jadi dan penderitaan semakin teruk, ucapkanlah "La Ilaha IllaAllah". Maka kesabaran itu adalah yang terbaik. Pedulikan sanggahan yang melemahkan iman anda, jauhi khayalan dan angan-angan yang tanpa makna. Ikhlaskan hati anda dan ingatlah firman Allah S.W.T. dalam surah al-Baqarah, ayat 216 yang bermaksud:

"Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya."

Bangkitlah wahai muslimah sekalian..

Banyak lagi perkara yang perlu difikirkan bagi memperkasakan ummah. Jangan hanyut melayan perasan, mengenang memori yang me'mandom'kan gerak kerja dakwah..Ayuh, tinggalkan kealpaan dan kelalaian di sana. Mari mara ke hadapan..ada tugas perlu digembleng bersama.


... Kehidupan kita di dunia ini tidak menjanjikan satu jaminan yang kekal... Apa yang ada hanyalah cobaan, ujian dan berbagai peluang. Jaminan yang kekal abadi hanya dapat ditemui apabila kita kembali kepada Ilahi ...


Inikah ciri-ciri calon isteri yang dicari kalian?
(klik untuk besarkan gambar)


2 comments:

Muhammad Zurhain Ismail said...

salam, mantap post kali ni... he, mandom ye.. maksud pe tu.??

asmawardah said...

wslm.. :) syukran jadi pembaca pertama utk post ini..

Cabaran Menaip